Szolgáltatás tervezés szempontjai

2019.03.01

Szolgáltatások tervezésénél érdemes figyelembe venni és megfontolni néhány szempontot.

  • A szolgáltatások jellemzése. A szolgáltatások megfoghatatlanok, a szolgáltatásokat az igénybe vevő megtapasztalja. Igen nehéz feladat ezeket úgy előre tervezni, hogy megfeleljenek az igénybe vevő előzetes elvárásainak.
  • A szolgáltatás nyújtása változó. Sokféle szolgáltató lehet egy adott térségben (állami, civil, egyházi), és sokféle igénybe vevő (hajléktalan, roma, szenvedélybeteg, munkanélküli). Legfontosabb, hogy a szolgáltatás és a szolgáltató személye is megbízható és következetes legyen.
  • A szolgáltatás nem raktározható. A szükségletek kielégítésében nagyon fontos az idő, a hely, valamint a hogyan. A kielégítetlen szükségletek egyre nagyobb társadalmi feszültséget keltenek a helyi közösségben.
  • A szolgáltatások nem központosítottak, nem kőbe vésettek, és nem is azonos tartalomra ("receptre") szólnak, speciálisak és eltérőek lehetnek a területi elhelyezkedés, az intézményi struktúra és feltételek, valamint a célcsoport tekintetében. A szolgáltatást nyújtónak (egyszemélyes szolgálatok) sokszor egyedül kell döntést hoznia.


A jó szolgáltatástervezés segít leküzdeni a nehézségeket.

© 2018 Worlds Collide. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el